149 ülkeden yaklaşık 32 bin ziyaretçiyi ağırlayan en büyük fuar: İstanbul Jewelry Show

, ,

Dünyanın dört bir yanından mücevher sektörü temsilcilerini İstanbul Fuar Merkezi’nde bir araya getiren İstanbul Jewelry Show, 16-19 Mart 2023 tarihlerinde yapıldı. 10 ülkeden bin 500 firma ve markanın ürün ve hizmetlerinin 32 bine yakın sektör profesyonelinin beğenisine sunulduğu fuar şu ana kadar düzenlenen en büyük İstanbul Jewelry Show olma özelliği taşıdı.

Fuar sürecinde gerçekleşen iş anlaşmaları sektörün küresel ihracatına ivme kazandırmakla birlikte Türkiye mücevher ihracatının bu yıl çıtayı yükselttiğine işaret etti. Mart 2022’de düzenlenen fuara göre, Mart 2023 fuarında yüzde 17 yabancı ziyaretçi artışı sağlanırken, fuara gelen ziyaretçilerin yüzde 29’unu yurt dışından gelen alıcıların oluşturduğu gözlemlendi.

Elmas Kule sponsorluğunda gerçekleşen İstanbul Jewelry Show, global takvimdeki en önemli mücevher sektörü etkinliklerinden biri olarak sektörün önemli firma ve markalarını mücevher sektörü profesyonelleriyle bir araya getirerek yeni iş birliği fırsatları ve benzersiz bir bilgi paylaşımı sağlamış oldu.

İstanbul Jewelry Show, Mart 2022’de düzenlenen fuara göre, Mart 2023 fuarında yabancı ziyaretçi sayısında yüzde 17’lik artış yakaladı. Yine Mart 2022 fuarına göre Mart 2023 fuarı; Asya ülkelerinden gelen ziyaretçi sayısında yüzde 55, Rusya ve BDT ülkelerinden yüzde 55, Avrupa ülkelerinden yüzde 45, Balkan ülkelerinden yüzde 34, Güney Amerika ülkelerinden yüzde 24 ve Amerika Birleşik Devletleri’nin dahil olduğu Kuzey Amerika ülkelerinden yüzde 23 artış yakalamış oldu.

Mücevher İhracatçıları Birliği ve Informa Markets tarafından ihracatı artırmak, ihraç ürünleri için yeni pazarlar keşfetmek ve satıcıların mevcut pazar payını korumasını sağlamak için ‘‘ Uluslararası Alım Heyeti Programı’’ yapıldı. Program dahilinde sektörün önemli firma ve markalarının binden fazla temsilcisi fuarda alıcı olarak misafir edildi.

Mücevher sektörüne farklı bir boyut kazandıran etkinlikler…

Usta ve genç mücevher tasarımcılarını aynı çatı altında buluşturan Designer Club, Mücevher İhracatçıları Birliği ve İstanbul Jewelry Show’un ortak projesi oldu.

Tasarımcılar, fuar alanında özel olarak oluşturulan alanda tasarımlarını ve ürettikleri mücevherleri sergileyerek büyük ilgi gördü. Mücevher İhracatçıları Birliği’nin öncülüğünde İstanbul Jewelry Show kapsamında ‘‘Art for Jewelry – Inspiration Hub’’ etkinlikleri yapıldı. Dünyaca ünlü influencer’ların katılımıyla düzenlenen panelde etkinliğin ilk günü ‘‘Dijitalleşen Dünyada Mücevher Sektörü’’ konuşulurken ikinci gün trend öngörü firması WSGN Türkiye Satış Direktörü Seden Ünlü, ‘‘Mücevher Sektöründeki Trendleri’’ dile getirdi. Etkinliğin üçüncü günü ise sanatçılar ve sektör temsilcileri ‘‘Disiplinlerarası Dönüşümler, Mücevher Geleneğimiz, Sürdürülebilirlik, Kültür, Sanat ve Uluslararası Pazarlar’’ konu başlıklı panelde bir araya geldiler.

İstanbul Jewelry Show kurucu ortaklarından Şermin Cengiz: ‘‘Mücevher Sektörünü 53’üncü kez bir araya getirmenin gururunu ve mutluluğunu yaşıyoruz.’’ dedi. 1986’dan beri düzenledikleri İstanbul Jewelry Show da büyüyerek yollarına devam ettiklerini söyleyen Cengiz, bunun bugüne kadar organize ettikleri en büyük Jewelry Show olduğuna dikkat çekti. Ayrıca İstanbul Jewelry Show’un başta Türkiye olmak üzere dünya mücevher sektörü için tercih edilen bir organizasyon olmaya devam etmesini ve Ekim fuarlarında da hem katılımcı hem de ziyaretçi sayılarında artışın devam edeceğini öngördüklerini belirtti.