Pırlantalı mücevherler yoğun ilgi görüyor!

, ,

Geçmişten bugüne değerlendirmeler yaptığımızda trendlere ve tüketici ilgisine paralel olarak değişim görülse de mücevher önem ve değerini koruyor. Ariş Pırlanta sahibi Kerim Güzeliş, mücevherler hakkında değerlendirmelerde bulundu.

Kerim Güzeliş, mücevherin her zaman olduğu gibi değer gördüğünü ifade etti. Güzeliş, ‘’Tüketici eğilimlerini gözlemlediğimiz zaman, eskiden daha çok yatırım aracı olarak da görülmesi nedeniyle, takı söz konusu olduğunda altına yönelim daha fazlaydı. Ancak özellikle son 10-15 yıldır tüketicinin bilinçlenmesiyle birlikte pırlantaya ilgi arttı. Çünkü pırlantanın da bir yatırım aracı olduğu ortaya çıktı.’’ dedi.

Güzeliş, günümüz koşullarında tüketicinin alışveriş davranışlarını gözlemlediğimiz zaman genel anlamda tüketicinin hizmet ve ürün kalitesini ön planda tuttuğunu, güven unsurunu da pek çok şeyin önünde tuttuğunu söyledi. Özellikle de mücevher gibi duygusal anlam taşıyan ve bunun beraberinde her zaman zorunluluk arz etmeyen bir alışveriş söz konusu olduğunda tüketicinin kendini değerli hissetme isteğini gördüğümüzü ifade eden Güzeliş, ”Tüm bunlar göz önüne alındığında en iyiyi sunmak için markalaştırmak, belirli standartları oluşturmak, üründe, hizmette kaliteyi daima göz önünde bulundurmak ve her şeyden önemlisi de tüketiciyle bağ kurmak gerekiyor. Bu durum sektördeki firmaları markalaşma yolunda gelişme konusunda harakete geçirdi. Günümüz koşullarında markalaşmayı başarabilen, bu yolda emin adımlarla ilerleyen firmalar rekabet koşullarında ayakta kalabiliyor.’’ şeklinde konuştu.

Yeni nesil tüketicilerin tercihi uygun fiyat ve minimalize tasarımlar                     

Ayrıca Güzeliş, ‘’ Yeni nesil tüketiciler, çok hızlı tüketim sağlıyor. Buna bağlı olarak ürün içeriğine baktığımız zaman, küçük uygun fiyatlı modellerin üretimi her geçen gün artarak devam ediyor. Dünyadaki trend de bu doğrultuda seyrediyor. Uygun fiyatlı minimalize tasarımlar daha çok ilgi görüyor. Ayrıca hikayesi olan ürünlerde ön plana çıkıyor. Değerli taşlar ve takının, onu takan ve taşıyan kişi üzerindeki pozitif enerji etkisi tartışılamaz. Bu etki ürün hikayesi ile birleştiğinde ortaya, takmaktan asla sıkılmayacağınız tasarımlar çıkarıyor.’’ diyerek yeni nesil tüketicinin yönelimini anlattı.

Online alışverişte hızlı gerçekleşen ilerleyiş

Güzeliş, son yıllarda online alışverişte gerçekleşen hızlı ilerleyiş hakkında da görüşlerini belirtti: ‘’Ariş Pırlanta olarak, sektörümüzde 2003 yılında, ilk e-ticaret sitesini hayata geçirmiş bir marka olmamız sebebiyle online mağazamız ve dijital pazarlama çalışmalarımız için her zaman yatırım yapmaktaydık. Pandemi süreci ile çalışmalarımıza daha da ağırlık verdik. Özellikle kapanma dönemlerinde tüketiciyi online mağazamız aracılığıyla buluşmayı sürdürdük. Fiziki mağazalarımız açıldıktan sonra da mağazalarımızda müşterilerimizle tekrar buluştuk. Tabii ki günümüz tüketici alışkanlıkları, gelişen teknoloji, değişen ve şekillenen koşullar çerçevesinde e-ticaret’e yönelik çalışmalarımız sürmeye devam edecek.’’