Mücevher sektörü ilk çeyrekte 1,6 milyar dolarlık ihracat yaptı

, ,

Türkiye’nin bir yıl önceki yılın aynı dönemine göre mücevher sektörünün ihracatı yüzde 31,1 artarak bir milyar 683 milyon dolara ulaştı.

Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) verilerinden yola çıkarak, Türkiye’nin ihracatının geçen ay 2022’nin aynı dönemine kıyasla yüzde 4,4 artarak 23,6 milyar dolara çıktı. Mücevher sektörünün ihracatı ise yılın ilk 3 ayında bir milyar 683 milyon dolar oldu. Sektörün Mart ayı ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 70,3 artarak 740,2 milyon dolarak olarak gerçekleşti ve ihracattan aldığı pay ise yüzde 3,1 oldu.

Yılın ilk çeyreğinde mücevher sektörü en fazla ihracatı 371,6 milyon dolar ile BAE’ye gerçekleşirken, BAE’yi 280,6 milyon dolar ile İsviçre, 223,1 milyon dolar ile ABD, 144,7 milyon dolar ile Hong Kong izledi. En fazla ihracat yapılan diğer ülkeler ise Kırgızistan, Meksika, İsrail ve Almanya olarak belirlendi.

Söz konusu dönemde sektörde en fazla ihracat yapan şehir 1,5 milyar dolar ile İstanbul oldu. İstanbul’u, Çorum, Samsun ve Ankara takip etti.

Mücevher İhracatçıları Birliği (MİB) Başkanı Burak Yakın yaptığı açıklamada, ilk çeyrek ihracat rakamlarından memnuniyet duyduklarını ve daha iyisini hedeflediklerini belirtti. Yakın, “Şu ana kadarki ihracat rakamlarımız yıllık hedeflerimizi yakalama hatta geçeceğimizi gösteriyor. Tabii ki arzumuz, öngördüğümüz 7-7,5 milyar dolarlık ihracatın çok daha fazlasını yapmak. Tabii bu rakamlara ilk 3 aydaki ulusal ve uluslararası faaliyetlerin yansımasıyla ivme artacaktır.” ifadelerini kullandı.

Yakın, “Öncelikle mücevher ihracatçılarının küresel pazarlarda daha rekabetçi olabilmesi için hükümetten bazı desteklerimiz oldu. Başta DIR olmak üzere hükümetimiz, bürokratlarımız gereken desteği verdi. İhracatçı sayımızı artıracağız dedik, bu nedenle Kuyumcukent’te bir destek ofisi açtık. Artık fason üretim yapan atölyeleri de ihracatçı yapmaya başladık. İhracat bilinci gelişiyor, yeni yeni firmalarımız ihracatçı olarak aramıza katılmaya başlıyor. Alım heyeti etkinlikleri düzenliyoruz. Antalya bu sene çok başarılı geçti. Meksika’ya gittik. Özellikle uzak ülkeler dediğimiz Panama, Filipinler, Singapur bizim için önemli hedefler. Hedeflerimiz için bu ülkelere ticaret heyeti yapmayı planlıyoruz. İlk etapta, Panama’da Türk mücevher firmalarımız ve yabancı alıcıların bir araya geleceği bir heyetin çalışmalarını yapıyoruz.” dedi.

‘’Mücevher ihracatı nitelikli istihdam da yaratacak’’

“Bunun yanı sıra yurt dışında en büyük fuarlara milli katılım yapıyoruz. Mart, Haziran ve Eylül Hong Kong, mart ve ekimde Miami, Haziran ayında da Las Vegas gibi dünyanın en büyük fuarlarındaki en büyük milli katılımı gösteriyoruz. İstanbul Mücevher Fuarımız var, giderek büyüyor. Etkili bir fuar oluyor.’’ diyen Yakın, ‘’Mücevher ihracatında çok güçlüyüz. Daha da güçlü olmamız, marka değeri yüksek firmalarımızı, ürünlerimizi pazara sunmamız gerekiyor. Bunun için nitelikli iş gücünü sektöre kazanmaya çalışıyoruz. Mücevher ihracatı nitelikli istihdam da yaratacak kapasitededir. Özellikle elmas gibi değerli taşlardan mamul mücevherlerin ihracatında önümüzde ciddi fırsatlar var. 200 milyon dolar seviyelerindeki bu ihracat kalemimizi 2 milyar doların üzerine çıkartmamız mümkün. Bunun için çok özel çalışmalarımız var. Türkiye dünya çapında başarılara imza atacak.” şeklinde konuştu.