Türkiye 2023’te mücevher ihracatını 10 milyar doların üzerine çıkarmayı hedefliyor!

, , ,

Şubat depremlerinin mücevher sektörü üzerindeki etkisine rağmen Türkiye’nin mücevher ürünleri ihracatının 2023’te 10 milyar ABD dolarının üzerine çıkarması hedefleniyor.

Türkiye, İtalya’dan sonra ikinci en büyük altın takı ihracatçısı haline geldi. Hindistan ve Amerika Birleşik Devletleri’nden sonra en büyük üçüncü altın tüketicisi olarak belirlendi. Ticaret Bakanlığı verilerine göre, kuyumculuk sektörü Türkiye’de 250 binden fazla istihdam yaratıyor.

Türkiye Mücevher İhracatçıları Birliği (MİB) Başkanı Burak Yakın, yakın tarihli bir röportajında, ülkedeki kuyumculuk sektörünün Şubat ayında Türkiye’nin güneyini sarsan yıkıcı depremlerin ardından toparlanmaya başladığını dile getirdi.

Yakın, 2023’te mücevher sektörünün güçlü büyümesini sürdürerek 2023’ü geride bırakmasının beklendiğini söyledi. 2021’de kaydedilen 6,7 milyar dolarlık mücevher ihracatı ve yeniden ihracatından 2022’de 10 milyar ABD doları ihracat kaydedildiği de gelen bilgiler arasında yer aldı.

Türkiye İstatistik Kurumu’nun Mart ayında yayınladığı verilere göre, Türkiye’nin mücevherat ürünleri ihracatı son on yılda önemli ölçüde arttı. Mücevher sektörünün 2022’de Türkiye’nin tüm ihracatının yüzde 1,5’ini oluşturduğu da vurgulandı.

MİB tarafından yayınlanan istatistiklere göre, her yıl 300 tondan fazla altın Türk fabrikalarında sofistike mücevher parçaları haline getiriliyor. Yakın, “Altın ve gümüş rafineri teknolojisi ve üretim kapasitesi açısından Türk kuyumculuk sektörü dünyada ilk üç arasında yer alıyor.” şeklinde konuştu.