Citibank ‘Türk Süpermarket Şirketleri’ analiz raporunu yayımladı

,

Citibank ‘Türk Süpermarket Şirketleri’ analiz raporunda, Türkiye’deki büyük perakendecilerin ürünlerdeki fiyat yükselişini doğrudan tüketiciye yansıttığı ifade edildi.

Citibank, Türkiye’de kur ve enflasyon geçişkenliğinin perakendeciler üzerindeki etkisini incelemiş olduğu ‘Türk Süpermarket Şirketleri’ analiz raporunu açıkladı.

Raporda, ülkede döviz kurunun Tüketici Fiyat Endeksi’ne (TÜFE) geçişkenliğinin iki yılda fark edilir derecede yükselmesine rağmen Türk perakendecilerin enflasyondan etkilenmeyerek satışlarını ve karlarını yükseltmeyi sürdürdüğü tespit edildi.

Türkiye’de kur ve enflasyon geçişkenliğinin perakendeciler üzerindeki etkisine dikkat çekilen raporda, Türkiye’deki büyük perakendecilerin ürünlerdeki fiyat yükselişlerini doğrudan tüketiciye yansıttığı ifade edildi.

Borsa da hisseleri işlem gören 3 süpermarketin faaliyet karının dolar bazında 2018’den beri yüzde 150 yükselme yaşadığı belirtilen raporda, büyük perakendecilerin geleneksel kanallardan pay alarak büyümeyi sürdüreceği öngörülüyor.