Zen Pırlanta yeni denizlere yelken açacak!

, ,

Zen Pırlanta Yönetim Kurulu Başkanı Emil Güzeliş, 2030 için belirledikleri bin mağaza hedefi doğrultusunda Mısır ve Cezayir gibi zor pazarlara da dükkan açacaklarının altını çizdi.

Güzeliş, “400 mağazaya ulaştık. Yedi senede 600 mağaza açmam lazım Türkiye ve dünyada. Yarın açmaya başlıyoruz gibi düşünmeyin. Afrika’da da Ortadoğu’da da Asya’da da birçok müşteri var; sen aç kazanacaksın ben de elimden gelen desteği yapacağım, diyorum.” dedi.

Emil Güzeliş, “Zen yıllardır ihracatta lider. Geçen yıl 80 milyon dolar, bu sene 90 milyon dolarla kapatacak. İhracat yaptıklarımız gelecekte mağaza sahipleri olacak. Başarılarımızı ve ürünlerimizi görüyorlar. Kuveyt’teki başarıyı gören Katar’da geliyor. Ben de yapabilirim diyor. Arap ülkelerinde de büyüdük. Irak’ta 9. mağaza açıldı. Üç mağaza daha anlaşma imzaladı. 50 yurt dışı 350 yurt içinde mağazamız var. Perakendenin kitabını yeniden yazdık kendi sektörümüzde.” diyerek düşüncelerini aktardı.

“Uzak Doğu’daki büyük üretim merkezlerinin bir benzerini İstanbul’da açabilir miyiz?” derken Ekim ayında 750 kişinin çalıştığı ve iki bin kişiye ulaşmasını hedefledikleri üretim merkezini dört yıla bir milyar lira yatırımla faaliyete geçirdiklerini anlatan Güzeliş, “Şu an 50 bindeyiz. Aylık 200 bin adet pırlanta üreteceğiz. Amerika, İngiltere, Bulgaristan, Almanya, Katar, Irak, Kıbrıs, Sırbistan gibi 20’ye yakın ülkede faaliyet gösteriyoruz.” şeklinde konuştu.

Alım gücü düştü karat küçüldü

Pırlantalı mücevher pazarının dünyada 300 milyar dolar olduğunu Türkiye’nin bundan 2 milyar dolar pay aldığını kaydeden Emil Güzeliş, son 4-5 yılda alım gücünün düşmesi ile birlikte pırlantalı ürün satış adedi artsa da karatların küçüldüğünü belirtti.

Ortalama karatın 0.25 ten 0.19’a gerilediğini belirten Güzeliş, “Herkes bütçesine göre alıyor. Bizim ortalama 25 bin lira civarında. Birkaç yıllık bir eğilim bu düşüş.” dedi. Dünyada büyük taşların Çin ve Brezilya’da kesildiğini en çok pırlanta kesiminin ise Hindistan’da yapıldığını anlatan Güzeliş, altın ithalatına yönelik düzenlemelerin ihracata etkisinin olumsuz olduğunu, dünya çapında montür (taşların yerleştirildiği çerçeve) yapımında rakipsiz olan Türkiye’nin bu alanda bile zora gireceğini ifade etti.