Artık reklamlarda taşın laboratuvarda yapıldığı belirtilecek!

, , ,

Bir reklam gözlemcisi, ABD’li bir çevrimiçi mücevher perakendecisine, elmaslarının kökenini tanımlamak için uygun terimler kullanması gerektiğini söyledi.

Madenlerden çıkarılan elmasları destekleyen Doğal Elmas Konseyi (NDC), Agape Diamonds’ın laboratuvarda yetiştirilen taşlarını pazarlama biçimine meydan okudu. Merkezi Tampa, Florida’da bulunan Agape, daha sonra değişiklikler yaptı, ancak yapılan değişiklikler NDC’yi tam anlamıyla tatmin etmedi.

NDC, konuyu kar amacı gütmeyen düzenleyici BBB Ulusal Programları’nın Ulusal Reklamcılık Bölümü’ne havale etti ve bu bölüm bazı çevrimiçi reklamların ‘taşın kökenine ilişkin açık ve dikkat çekici bir açıklama içermediği’ sonucuna vardı
Ancak NAD, değiştirilen reklamların çoğunun artık FTC (Federal Ticaret Komisyonu) mücevher kılavuzlarına uygun olduğunu belirtti.

NAD yaptığı açıklamada, tüm Agape reklamlarının, elmas veya taş kelimesinden hemen önce uygun açıklamayı içermesini, böylece açık bir şekilde ifşa edilmesini önerdiğini söyledi.

Agape web sitesinde, ‘simüle edilmiş elmaslar, sentetik elmaslar, laboratuvar elmasları ve etik kaynaklardan elde edilen doğal elmaslarla güzel mücevherler’ ürettiğini söylüyor.

Reklamveren açıklamasında şirket, NAD’ın tavsiyelerine uyacağını ve “NAD tarafından tavsiye edildiği, federal düzenlemelerde belirlendiği ve FTC tarafından zorunlu kılındığı şekilde doğru ve gerçeğe uygun reklamcılık yapmaya kararlı olduğunu.” belirtti.