Dünya mücevher firmalarının başarı sırrını Nurten Satılmış anlattı

,

Dünyaca ünlü mücevher markalarına marka, patent ve tasarım hukuku konularında destek olan Avukat Nurten Satılmış, Avrupa’daki akademik ve sosyal çalışmalardan edindiği tecrübeleri, kuyumculuk sektörünü aydınlatmak için paylaştı.

Ünlü mücevher firmalarının, markalaşma ve kurumsallaşmada takip ettikleri süreci anlatan Satılmış, dünyaca ünlü markaların en belirgin özelliğinin yaptıkları bütün işlerde ve attıkları bütün adımlarda uzun vadeli planlamalar yapmaları olduğunu söyledi. Bu planlamaların markaların sürekliliğini sağladığını ifade eden Satılmış, özellikle alanında uzman bir kadrolarının olması, bu kadroyu oluştururken sektöre uygun doğru yeteneklerin teşhis edilmesi ve o yetenekleri çalışma sırasında bir takım kurs ve ek eğitimle gelişmelerini sağlamalarının da başarılarının sırrı olduğunu öne sürdü. Satılmış ‘’Markanın çalışanlarının gelişimine imkan yaratması hem kişinin verimli çalışmasını sağlayacak başarılı ve mutlu bir şekilde çalışmasına zemin hazırlamak için hem de markayı geleceğe taşımak ve zamanı yakalamak için en iyi yöntem.’’ dedi.

Türkiye’deki firma ve markalara bakıldığında bu süreçte dünya arenasında istenen sıçramayı neden yapamadıklarını anlatan Satılmış, ‘’En önemlileri işe alımlarda yetenek ve ilgi alanlarının çok dikkate alınmaması ve eğitim sistemimizde çok fazla teorik bilgi yüklenmemiz. Eskiden doktor, mühendis gibi klasik meslekler çok kabul görürdü ve aileler çocuklarının yeteneklerini ilgi alanlarını dikkate almadan bu alanlara yönlendirirdi ve bunun sonucu olarak piyasada çok sayıda verimsiz çalışan mutsuz teorisyenler görüyoruz. Dünya hızla değişiyor; artık ekonomik piyasada sadece yaratıcı ve özgür düşünceyle yapılan çalışmalar fark yaratmaktadır. Artık klişe kalıplar ve başkasının yaptığı işleri taklit etmek suretiyle ne iç piyasada ne de global piyasada söz sahibi olamayacağımızın çok net anlaşılması gerekir. Bunun alt yapısı bugünden yarına verilecek kararlarla olamayacağını biliyoruz. Bu vesileyle Türkiye’de mücevher sektöründeki işletmeler ile yurt dışındaki aynı sektörde çalışan kurum ve kuruluşlar arasında ilişkileri geliştirip bu ilişkileri öğrencilerin bilgi ve tecrübelerini geliştirmeleri yönünde etkin bir şekilde değerlendirmek yerinde bir çalışma olurdu.’’ diyerek düşüncelerini paylaştı