Eşsiz tasarımlara ilham verecek canlı bir etkinlik alanı: “Art for Jewellery: Inspiration Hub”

, , ,

Mücevher İhracatçıları Birliği ve İstanbul Jewelry Show’un desteğiyle mücevher marka danışmanı Aylin Gözen ve Lion Diamond kurucusu Öznur Yakın tarafından geliştirilen “Art for Jewellery: Inspiration Hub” etkinliği, 16-19 Mart tarihlerinde gerçekleştirilecek İstanbul Jewelry Show’un ana fuaye alanında yeniden organize ediliyor.

Projenin ana sponsorluğunu üstlenen Mioro, Nadir Metal ve Sina Pırlanta’nın yanında, Çilek Konsept, So Chic Pırlanta, Fiore D’oro, Lion Diamond, Milagro ve Vav Diamond projenin diğer sponsorları arasında yer alarak, mücevherimizin bütün dünyada kültürel ve sanatsal yapısıyla tanıtılmasını destekliyor.

İlki geçtiğimiz Ekim Fuarı’nda organize edilen ve birbirinden farklı konu ve konukları, seminer ve etkinlikleriyle tüm dikkatleri üzerinde toplayan “Art for Jewellery – Inspiration Hub” 16-19 Mart tarihlerinde düzenlenen İstanbul Jewelry Show’da ana fuaye alanında yeniden meraklılarıyla buluşuyor.

Aslında “Art for Jewellery – Inspiration Hub”, bir etkinliğin ötesinde mücevher sektöründe başlatılan bir kültür sanat hareketi. Ana fuayede yer alan etkinlik ise ülkemizin mücevher tarihi ve kültürünün yanında, sanatın ilham verici yönüne odaklanan canlı bir etkinlik ve sergi alanı. Alanın girişinde yer alan “Jewel’s Time Warp- Mücevherin Zaman Tüneli” enstalasyonu, takı ve kuyumculuğun Anadolu’da 12 bin yıl öncesinden beri başlayan medeniyet serüvenindeki hikayesini özetleyerek anlatıyor. Temelleri, 2009 yılındaki ilk çalışmalarla atılan bu kısa gösteri, 2010 yılındaki mücevher fuarında düzenlenen ilk “Zaman Tüneli” sergisine ithafen aynı adla anılıyor. Yıllar içinde devam eden çalışmalar bugün “Art for Jewellery – Inspiration Hub” adı altındaki kültür sanat hareketi ve ona bağlı etkinlikler ile son halini alıp gelişmeye ve uluslararası platformlara çıkmaya devam ediyor.

Sekörel markalaşmaya destek olacak

Etkinliklerin mücevherin sadece lüks bir tüketim ürünü değil, aynı zamanda tarih ve kültürümüzün önemli bir parçası olduğunun altını çizdiğini ifade eden Mücevher İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Yakın, tüm bu faaliyetleri sektörün markalaşması için çok önemli bir adım olarak gördüklerini açıkladı. Projeyi tasarlayan Aylin Gözen ve Öznur Yakın ise etkinlik alanında yer alan “Mücevherin Zaman Tüneli – Jewels Time Warp” projesinin işin gerektirdiği kaliteli içeriklerin üretilmesine katkı sunduğuna inandığını dile getirdi. “Mücevherlerimizin dünyadaki ve kamuoyundaki izlenimini farklılaştırıp markalaşmasına büyük katkıda bulunmuş oldular. Sektörün, bu proje ile imajını farklılaştırıp ihracatta markalaşmasına, dolayısıyla karlılığının artmasına, alıcıların ilgisini çekmesine katkıda bulunmayı hedefliyoruz.” dedi.