Fiyatların televizyonda ve kuyumcuda farklı olmasının nedeni ne?

, ,

Bugün, perakende kuyumcu mağazalarında ‘fiyatlar’ müşteriler ile yaşanan tartışmaların en başında geliyor. Televizyon ekranında gördüğü fiyatlarla kuyumcu mağazasına giden vatandaş, doğal olarak aynı fiyatı kuyumcuda göremeyince sıkıntı meydana geliyor.

Uzmanlar, kamuoyundaki yanlış bir algıya dikkat çekilmesinin doğru olacağını söyledi. ”Kuyumcu denince ilk akla gelen darphane ürünü, ziynet ve sikke altınları ile rafineri ürünü gram altın geliyor. Fakat, bugün bu yatırımlık ürünlerin bir sanayi haline gelen ve en yüksek katma değerli ihracat yapan kuyumculuk sektöründeki ürün çeşitlemesinin içerisinde payı yüzde 5 bile değil.” diyen uzmanlar, ışıltılı vitrinlerin arkasında aslında 250 bin kişiye iş alanı sağlayan büyük bir sektör bulunduğunu vurguladı.

Sadece 2022 yılında kuyumcuların doğrudan ihracatı, 5 milyar 855 milyon dolar, bu rakama Dahilde İşleme Rejimi (DİR) ile gelen altınlar, turistlere yapılan satışlar ve iç piyasayı da dahil edersek, 20 milyar dolarlık bir piyasadan bahsedildiğinin de altı çizildi.

Uzmanlar, ”Televizyon ekranlarında sürekli dönen ve sitelerin en çok okunan kısımlarında yer alan gram fiyatları aslında altının işlenmemiş, hammadde fiyatlarıdır. Kuyumcunun müşterisine verdiği fiyat ise darphane ve rafinerimizde işlenerek emek harcanmış yani işçiliği de eklenmiş fiyatlardır.” dedi.