İstanbul Jewelry Show, 149 ülkeden yaklaşık 32 bin ziyaretçiyi ağırladı

, ,

Informa Markets tarafından, 16-19 Mart 2023 tarihlerinde düzenlenen İstanbul Jewelry Show, dünyanın her köşesinden mücevher sektörünün temsilcilerini İstanbul Fuar Merkezi’nde bir araya getirdi. 

Bugüne kadar düzenlenen en büyük İstanbul Kuyumculuk Fuarı olma özelliğini taşıyan fuarda, 10 ülkeden bin 500 firma ve markanın ürün ve hizmetleri yaklaşık 32 bin sektör profesyonelinin beğenisine sunuldu. Fuar boyunca düzenlenen iş ağları bu yıl da Türkiye mücevherat ihracatında çıtayı yükselterek sektörün dünya ihracatına ivme kazandırmasına yol açtı. Mart 2022’de düzenlenen fuara kıyasla, Mart 2023 İstanbul Jewelry Show’da uluslararası ziyaretçi sayısı yüzde 17 arttı. Fuar ziyaretçilerinin yüzde 29’unu yurt dışından gelen alıcılar oluşturması dikkat çekti. Mart 2022 fuarına göre Asya ülkelerinden gelen ziyaretçi sayısında yüzde 55 artış, Rusya ve BDT ülkelerinden gelenler yüzde 55, Avrupa ülkelerinden gelenler yüzde 45, Balkan ülkelerinden gelenler yüzde 34, Güney Amerika ülkelerinden gelenler yüzde 24, Kuzey Amerika ülkelerinden gelenler ise yüzde 24 arttı. Bu durum Amerika’nın Mart 2023 Istanbul Jewelry Show’da yüzde 23 değer kazandı.

Türkiye Mücevher İhracatçıları Birliği ve Informa Markets tarafından ihracatın artırılması, ihracatta yeni pazarların keşfedilmesi ve bayilerin mevcut pazar paylarının korunması amacıyla “Uluslararası Alım Heyeti Programı” düzenlendi. Program kapsamında büyük firma ve markalardan ninin üzerinde satın almacı fuara alıcı olarak katıldı. 

Sektöre farklı bir boyut katan etkinlikler göz kamaştırdı

Türkiye Mücevher İhracatçıları Birliği ile İstanbul Jewelry Show’un ortak projesi olan Designer Club, usta ve genç mücevher tasarımcılarını aynı çatı altında topladı.

Tasarımcılar, tasarımlarını ve üretimlerini gerçekleştirdikleri takıları, özel olarak oluşturulan mekanda sergileyerek büyük ilgi gördü. Türkiye Mücevher İhracatçıları Birliği öncülüğünde İstanbul Jewelry Show’da “Mücevher için Sanat – İlham Merkezi” etkinlikleri düzenlendi. Dünyaca ünlü influencer’ların katılımıyla gerçekleştirilen etkinliğin ilk gününde “Dijitalleşen Dünyada Mücevher Sektörü” konulu panel masaya yatırıldı; ikinci gün ise dünyaca ünlü trend şirketi WSGN Türkiye Satış Direktörü Seden Ünlü, “Kuyumculuk Sektöründe Trendler”i açıkladı.