İstanbul Jewelry Show Ekim 2023’e 136 ülkeden 26 bin ziyaretçi geldi

, , , , , ,

Informa Markets tarafından Elmas Kule sponsorluğunda düzenlenen İstanbul Jewelry Show, 5-8 Ekim tarihlerinde dünya mücevher sektörünü 54’üncü kez bir araya getirdi.

Yılda iki defa düzenlenen ve ihracata olumlu katkılar sağlayan fuarın, bu sene katılımcı sayısı, fuar alanı ve ziyaretçi sayısı olarak yeni rekorlar kırdı. Binin üzerinde firma ve markanın ürün ve hizmetleri, 136 farklı ülkeden gelen 26 bini aşkın sektör profesyonelinin beğenisine sunuldu.

Gelen ziyaretçilerin yüzde 40’ını yurt dışından gelen alıcılar oluştururken, eş zamanlı düzenlenen etkinlikler, paneller, ve ikili görüşmeler aracılığı ile sektörde etkileşim ve bilgi akışı sağlandı. İstanbul Jewelry Show, 17-20 Nisan 2024 tarihleri arasında yeniden sektörün nabzını tutacak.

Yılda iki defa düzenlenen fuar, bu zamana kadar düzenlenen en büyük Ekim fuarına ev sahipliği yaptı. Sadece alan olarak değil aynı zamanda ziyaretçi anlamında da rekor kıran fuarda, Ekim 2022’ye göre; Güney Amerika ülkelerinden yüzde 38, Amerika Birleşik Devletleri’nin de dahil olduğu Kuzey Amerika ülkelerinden yüzde 31 ve Asya ülkelerinden gelen ziyaretçi sayısında yüzde 10 artış yaşandı. Buyers Lounge sponsorluğunu Model Kuyum Merkezi’nin üstlendiği fuar; altın, mücevher, pırlanta, renkli taş, değerli ve yarı-değerli taş, inci, gümüş, gümüş takı ve gümüş ev eşyası, altın montür, rafineri, saat, kalıp, vitrin dekorasyon, makine-ekipman ve yan sanayi, kasa, yazılım, lojistik ile aydınlatma gibi ürün gruplarına ev sahipliği yaptı.

Mücevher sektörü yapay zekayı konuştu

Dünya mücevher sektörünü 4 gün boyunca tek bir platformda bir araya getiren Istanbul Jewelry Show sadece ürün ve hizmetleri ile değil, sektöre bilgi akışı sağlayan etkinlikleri ile de büyük beğeni topladı.

Fuar kapsamında sanat ve mücevheri bir araya getiren ‘Art For Jewellery – Inspiration Hub” , “Zamansız Asalet – Klasikten Yapay Zekaya İlham Kaynakları” adıyla bir dönemin ikonik tasarımları olan klasik arabaları, yapay zeka ile buluşturdu. Fuar, önemli isimlerin seminerlerine ev sahipliği yaptı. Bu doğrultuda fuarın ilk günü global mücevher influencer’ların katılımıyla “Mücevher Sektöründe Sosyal Medya ve Dijitalleşmede Başarının Sırları” oturumu düzenlendi. Mücevher sektörüne sosyal medyanın etkileri derinlemesine konuşulurken, işini dijitalde büyütmek isteyenler için ise önemli bilgiler paylaşıldı. Fuarın ikinci günü ise sektörün trendini belirleyen bir seminer gerçekleşti. WGSN Türkiye Satış Müdürü Seden Ünlü’nün konuşmacı olduğu seminerde yeni sezona hazırlıklı girmek isteyen ziyaretçiler, yerli ve yabancı katılımcılar tüketici davranış tercihlerine dair kritik iç görülere sahip oldu. Fuarın üçüncü günü ise mücevher sektöründe sürdürülebilirliği desteklemek ve bu konuda bir bilinç oluşturmak amacıyla “Sürdürülebilirlik Mücevherde Neden Hayati Önemde?” konulu seminerde Responsible Jewelry Council İcra Direktörü Melanie Grant konuşmacı olarak yer aldı.