Mücevher ihracatı küresel pazarda rekor üstüne rekor kırdı

, , ,

Haziran ayında mücevher ihracatı geçen yıla göre yüzde 13,10 artış göstererek 3 milyar 50 milyon doları geçti. Böylece Türkiye 2018 yılında 110 milyar dolar olan küresel Pazar payını yüzde 4’den 2023 yılında yüzde 7’ye çıkardı. DİR kapsamında altın ithal etmeden işçilik ihraç eden sektörün, ihracat miktarında rekor kırması dikkat çekti.

Mücevher İhracatçıları Birliği (MİB) tarafından açıklanan verilere göre, 2023’ün ilk 6 ayında mücevher ihracatındaki artış devam ediyor. Bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 13,10 artış gösteren mücevher ihracatı 3 milyar 50 milyon USD olarak duyuruldu.

Yapılan bir analizde ise Türkiye’nin küresel pazardan aldığı payı rekor oranda arttırarak yüzde 4’den yüzde 7’ye yükselttiği görüldü. 2018 yılında bu oranın 110 milyar 688 milyon 492 bin USD olduğu, dünya mücevher ticaretinden Türkiye’nin 4 milyar 412 milyon 230 bin USD pay aldığı hatırlatıldı.

Pandemi sürecinde küresel ticaret 72 milyar dolar, Türkiye’nin payı da 3 milyar dolar seviyelerine gerilemişti. 2022 yılında eski seviyelerini zorlayan küresel ticaret 110 milyar 518 milyon 378 bin USD seviyelerine yükselmiş oldu. Türkiye’nin küresel pazardan aldığı pay ise yüzde 100’e yakın bir artışla 8 milyar 169 milyon 939 bin USD’ye çıktı.

MİB Başkanı Burak Yakın, mücevher ihracatında pek çok etkenin önemli rol oynadığını ifade etti. Pandemi sonrasında yaşanan Ukrayna savaşının etkilerini aşmaya çalıştıklarını belirten Yakın, ‘’Antalya, İstanbul Fuar’ları muhteşem geçti. Alım heyetlerinin performansı çok iyiydi. Türkiye olarak hem Hong Kong hem de Las Vegas’ta en büyük milli katılımımızı gerçekleştirdik. Sonuç olarak toplam ihracatımızı hem değer hem de miktar olarak arttırdık. Bunda altının değer kazanması kadar işçilik anlamında daha yüksek faturalar kesilmesinin de önemi var.’’ dedi.

Mücevher ihracatında lider BAE ve ABD oldu!

2023 ilk 6 aylık döneminde ülkeler bazında yapılan ihracat miktarı ve FOB değeri olarak Dahilde İşleme Rejimi nedeniyle farklı hareketler sergilediği biliniyor. BAE’ne yapılan ihracat miktar bazında yüzde 205 artışla 29,9 tondan 90 tona yükselirken değer bazında yüzde 58 artış göstermiş oldu. ABD’ye ihracat yüzde 347 artışla 40 tondan 181,8 tona, USD bazında yüzde 9’luk artışla 505 milyon USD’ye yükseldi. Hong Kong ve İsrail yine geleneksel pazarlarda yerini korurken İsviçre miktar olarak yüzde 475’lik artışla 1 tondan 6,3 tona; FOB değeri olarak da yüzde 991 artışla 29,8 milyon USD’den 325,6 milyon USD’ye yükseldi. Meksika ile ilişkiler giderek gelişiyor ve Amerika kıtasındaki parlayan yıldız ilk 5 ülke arasında daha sık yer almaya başladı.