Mücevher sektörü dünyayı ağırladı

, ,

Mücevher İhracatçıları Birliği, Antalya’da 63 ülkeden bin 16 alıcı ile buluştu.

Mücevher İhracatçıları Birliği (MİB) tarafından Antalya’da gerçekleştirilen alım etkinliği rekor katılımla tamamlandı. 4 gün süren alım etkinliğine 63 ülkeden bin 16 kişi katılım gösterdi. Mart ayında düzenlenecek olan dünyanın en etkili fuarlarından birisi olan İstanbul Jewellery Show öncesi gerçekleşen katılım sektörde heyecan yarattı. Alım etkinliğinin ihracata doping etkisi yapması bekleniyor.

Mücevher İhracatçıları Birliği tarafından bu yıl 3’üncü kez düzenlenen alım heyeti etkinliği ‘Jewellery Antalya’ Kaya Palazzo Belek otelde gerçekleştirildi. İhracatçılar arasında en geniş alım heyeti katılımlarını gerçekleştiren Mücevher İhracatçıları Birliği, bu kez farklı bir alım heyeti etkinliği ile rekor kırdı. Asya, Amerika, Avrupa, Orta Doğu, Afrika, Bağımsız Devler Topluluğu bölgelerinden 63 ülkeden alıcıların katıldığı etkinliğe Türkiye’den 85 firma, alıcılar adına da 516 firmadan bin 16 kişi katılım gösterdi.

Alım heyetine destek veren Türk mücevher firmaları etkinliği son derece mutlu ve yüksek moralle tamamladı. Tüm katılımcı firmaların yoğun iş alışverişi gerçekleştirdiği etkinliği değerlendiren Mücevher İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Yakın, “Alıcılarla genellikle fuarlarda bir araya geliyoruz. Tabi fuarlar farklı, çok geniş, büyük ve fuar alanları doğal olarak konforlu değil. Biz her biri yüzlerce bin Dolarlık hatta milyon dolarlık alışveriş yapan alıcılarımızı daha konforlu bir ortamda ağırlamak istedik. İlk iki etkinlik hem yeni olması hem de pandemi etkisiyle sınırlı katılıma sahne oldu. Ancak bu kez çok iyi çalıştık. Önümüzdeki sene daha fazla ülkeden daha geniş bir katılımcı heyetini hedefliyoruz. Firmalarımız büyük müşterilerini buraya davet ettiler. Antalya ikliminde, çok konforlu bir otel ortamında ağırladık. Ve çok güzel bir sonuç çıktı. Bu etkinlik ihracata ne kadar yansır deniyor. Çok yansır. Tabi bunu şöyle görmek lazım. Burada başlayan görüşmeler hemen alımla sonuçlanmıyor ama sonuçta 2023 ihracat hedefine katkı sağlayacaktır. Şunu söyleyebilirim ki, 2 ay sonra dünyanın en büyük, en etkili fuarlarından biri olan ‘İstanbul Jewelry Show’ fuarını 16-19 Mart 2023 tarihlerinde düzenleyeceğiz ve buradaki enerji fuarımıza çok daha güçlü yansıyacak. Mücevher sektörümüz hak ettiği payı alacak.” dedi.

Seneye 4’üncü kez düzenlenecek olan alım heyeti etkinliği için çalışmalara şimdiden başlandığını belirten Yakın, burada yer alamayan çok değerli firmaların katılım için şimdiden yer talep ettiğini, seneye katılan ülke ve katılımcı sayısını daha da arttırmayı hedeflediklerini vurguladı.