Uzmanlar açıkladı: ‘’Mart ayında otel doluluklarında düşüş gözlemlendi bu yıl turistleri ülkemize çekmeyi istiyoruz’’

,

Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) ve STR iş birliğiyle hazırlanan Mart ayı otel doluluk raporu yayımlandı. Mart ayında Türkiye geneli otel doluluklarında İstanbul ve Antalya’da düşüş gözlemlendi. Türkiye genelinde doluluklar yüzde 50,9 oldu.

TÜROB ve STR iş birliğiyle hazırlanan 2023 Mart ayı otel doluluk raporuna göre, Türkiye genelinde otel dolulukları yüzde 24,5 oranında düşüş gösterdi. Doluluklar, 2022’nin aynı ayına göre yüzde 24,5 düşüşle yüzde 50,9 olarak kaydedildi. Bu dönemde Türkiye doluluk oranları bakımından Avrupa’da yüzde 24,5’lik düşüşle Avrupa ülkeleri arasında en az artış oranı kaydedilen ülke, Malta yüzde 47,3 artışla en çok artış kaydedilen ülke oldu.

İstanbul’da yüzde 28,3’lük düşüş

İstanbul otellerinin Mart 2019’da yüzde 72,1, Mart 2022’de yüzde 78,1 olan ortalama doluluk oranı Mart 2023’te yüzde 56 olarak ölçüldü. İstanbul yüzde 28,3’lük düşüşle doluluklarda en düşük artış kaydedilen destinasyon, Frankfurt ise yüzde 69,3’lük artışla en yüksek artış oranı kaydedilen destinasyon oldu. Ortalama Günlük Satılan Oda Bedeli (ADR) ise 2022’ye göre yüzde 16,9’luk artışla 121,44 Euro olarak gerçekleşti.

Antalya’da doluluk düşerken fiyatlar arttı

Antalya’da Mart 2023 otel dolulukları bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 22,8 düşüşle yüzde 41,6 olarak ölçüldü. Antalya’da Mart’ta ortalama günlük satılan oda bedeli 2022’ye göre yüzde 45,2 artışla 80,17 euro oldu.

Anadolu’da doluluklar yüzde 46,6 olarak gerçekleşti

Anadolu’da ise Mart ayı otel dolulukları 2022’nin aynı ayına göre yüzde 13,9’luk düşüşle yüzde 46,6 olarak kaydedildi. Ortalama Günlük Satılan Oda Bedeli (ADR) ise 62,82 Euro olarak gerçekleşmekle, geçtiğimiz yılın Mart ayına göre yüzde 74,4’lük artış gösterdi.

Yaz sezonunda Türkiye, Rusların en geniş talep gösterdiği destinasyon olacak. ANEX Tour İletişim, Dış İlişkiler ve Bilgi Politikası Departmanı Direktörü Konstantin Gulevich yaz sezonuyla ilgili değerlendirmelerde bulundu. Konstantin Gulevich, 2023 yaz sezonunda Türkiye’nin geleneksel olarak Ruslardan gelen talep açısından en geniş dış destinasyon olacağını söyledi.

‘’Bir milyon turist getirmeyi planlıyoruz’’

Türkiye’ye geçen yılın yazında yaklaşık 800 bin turist gönderdiklerini belirten Gulevich, bu yıl bu rakamı yüzde 10-15 oranında artırmayı ve yazın Türkiye’ye bir milyon turist getirmeyi planladıklarını ifade etti.

Otellerin fiyatları talepte etkili

Türkiye turları için artan fiyatların talep dinamiklerini yavaşlatıp yavaşlatmadığına dair soruyu cevaplandıran Gulevich, “Mevcut fiyatlar talebi etkiliyor, ancak büyük çapta değil.” dedi.

Gulevich’e göre mevcut, nispeten mütevazı talep göstergeleri, Nisan sonu – Mayıs başı dönemi için geleneksel talep tablosundan farklı değil. Yaz sezonunda ise, bu büyümenin daha belirgin olduğu birkaç otel dışında, pahalı oteller segmentinde fiyatlar ortalama yüzde 5-10 oranında arttı. Bütçe konaklama segmentinde resim daha iyi. Gulevich “Evet, oteller fiyatları yükseltiyor. Ama sebepleri var. Birçok otel yeni hizmetler ekledi, yenilendi, bazıları tamamen yenilendi. Hizmet düzeyinin artırılmasına yönelik ciddi çalışmalar, ekonomik nedenlerle birleşince konaklama maliyetlerinde bir miktar artışa yol açtı. Buna ulaşım için yüksek tarifeleri eklersek, her zaman turun bütçesel nihai maliyetini alamıyoruz.” şeklinde konuştu.